ellensvanberg.blogg.se

Hösten 2012 kommer spenderas i Maastricht, Holland. Häng med på äventyret!

19 oktober

Publicerad 2012-10-19 12:25:51 i Allmänt

Hej!
 
Tentaförberedelserna är i full gång! Biblioteket här stänger först vid 12 på kvällen så har blivit några sena på sistonde... Mina tentor ligger på torsdag och fredag nästa vecka. Några vänner från Australien berättade att deras bibliotek har duschar, kök, diskmaskin osv. och även någon typ av "bur" som låses från utsidan. Studenter ber helt enkelt sina vänner låsa in dem i dessa burar för att de måste plugga ett visst antal timmar. Man kan ju undra vad som händer om det börjar brinna..?
 
Annars så har vi riktigt fint höstväder här! Nästan som en sommardag i Sverige. Igår måste det ha varit nästan 25 grader varmt och de nästkommande dagarna ska det vara 20 grader och sol! Lite annat än mot hemma.
 
Igår kväll var uteserveringarna fulla av folk (de har inga knäppa regler om att ta ner dem innan 1 oktober blabla). Gick direkt från biblioteket vid 10.30 och satt på en uteservering och drack rosé-öl (?) med en vän. Sen mötte vi upp stora gänget på Clinique och körde en halvkväll iaf med lite jägerbombs. Behövde något att muntra upp mig med mitt i all tentahets. Ikväll ska vi nog ta en sväng förbi de Beurs som är en studentpub men först plugg i 8 timmar (hoppas jag håller ut). Nu middag!
 
 
Bild från Oktoberfest i Munchen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellen Svanberg

21årig Handelsstudent från Göteborg som på något vänster har hamnat i Holland på Maastricht University

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela