ellensvanberg.blogg.se

Hösten 2012 kommer spenderas i Maastricht, Holland. Häng med på äventyret!

Spontanresa till Prag

Publicerad 2012-11-15 17:02:00 i Allmänt

Hej!
 
För flera veckor sedan köpte ett stort gäng av mina vänner biljetter till ett event roddat av Way2Go, en resa till Prag. Skulle egentligen inte följt med men träffade Linus i biblioteket och vi övertalade väl varandra om att följa med. Vi kallar detta här nere för sjukdomen "FOMO" vilket står för Fear Of Missing Out. Genomsyrar allt vi gör! Så ikväll blir det en fin bussresa till Tjeckiens huvudstad och då kan jag även kryssa i ett till land som jag har besökt. Är uppe i 22 länder tror jag nu hehe. Bussresan tar dock 10 h så ska iväg med min american twin och köpa lite gottis. Kommer hem måndag morgon 6.30 och har sen lektion. Men men young and reckless var det ju. 
 
Är inte enbart en festresa utan en kulturell sådan också. Ska bli riktigt kul faktiskt! Men på lördags går ett av Europas största pubcrawl av stapeln i Prag och den ska vi givetvis gå på!
 
Här kommer lite bilder från gårdagen, var riktigt fint väder så var ute och åt lunch och tog en promenad med Julia, Felix och Pontus.
 
 
 
 
Ett område nere vid vattnet med balla spraymålningar
 
 
Förstår inte hur man kan måla detta?!
 
 
Floden Maas som rinner igenom Maastricht
 
 
 
Staden är full av kullerstensgator
 
 
Torget Vrijthof som ligger mitt i centrum
 
 
Här ser ni Guesthouset lite på avstånd. Jag bor i den vänstra byggnaden på bilden högst upp. Får plats 650 utbytesstudenter + 200 masterstudenter så är ett jättekomplex.
 
 
Nu måste jag packa vänskan! Hörs nästa vecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellen Svanberg

21årig Handelsstudent från Göteborg som på något vänster har hamnat i Holland på Maastricht University

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela